۴ محل برای خرید چای خوب را بشناسیم.

 

اگر می خواهید چای خوب بخرید حتمابه این ۴ مکان سر بزنید.

قبل از جواب به این سوال باید بدانیم چای خوب چیست و چگونه چای خوب را تشخیص بدهیم تا بعد از آن به پاسخ این سوال که از کجا چای خوب بخریم برسیم.

به همین دلیل توصیه میکنیم ۵ دقیقه وقت بگذارید و حتما قبل از خرید مقاله تشخیص چای خوب را مطالعه بفرمایید.

همانطور که در مقاله راهنمایی خربد انواع چای در ایران هم پیش تر به آن اشاره کردیم چای به ۵ گروه کلی در ایران و سایر نقاط جهان طبقه بندی می گردد.

چون موضوع صحبت ما این نیست پس بصورت خیلی کلی و خلاصه تنها به نام بردن از این ۵ گروه اکتفا می کنیم.

در صورتی که اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید پیشنهاد می کنیم مقالات راهنمایی خربد انواع چای در ایران  و راهنمایی کاربردی تشخیص چای خوب هنگام خرید را مطالعه نمایید.

 

چای بطور کلی به ۵ دسته تقسیم بندی می شود:

روی صحبت ما بیشتر چای سیاه و چای سبز است زیرا پرمصرف ترین چای ها در ایران زیرمجموعه این دو نوع محسوب می شوند.

 

چای سیاه پر مصرف در ایران عبارتند از:

 

چای سبز پر مصرف در ایران عبارتند از:

  • چای سبز لاهیجان

  • چای سرگل بهاره

  • چای سبز فومن

  • چای ماسالا

 

 

 

اینکه از کجا چای خوب بخریم بستگی به این دارد که ابتدا نوع چای مورد نیاز خودمان را بدانیم ما هم به تفکیک انواع چای که در بالا اشاره کردیم پاسخ این سوال را می دهیم.

یک نکته دیگر اینکه اگر کسب و کاری دارید مانند کافی شاپ، کافه رستوران، سفره خانه و ….. مطمئنا پاسخ سوال شما مبنی بر اینکه از کجا چای خوب بخریم با یک مصرف کننده متفاوت خواهد بود.

با توجه به این دونکته ابتدا فرض میکنیم شما به عنوان یک صاحب کسب و کار یا مسئول خرید سوال از کجا چای خوب بخریم را پرسیده اید:

یکی از گزینه های شما عمده فروشی های بازار تهران است. خیابان مولوی حدفاصل میدان اعدام و چهارراه مولوی و علی الخصوص پاساژ جاوید در این راستا به احتمال زیاد نیاز شما را برآورده خواهد کرد.

معمولا چای سیلان را در بسته های ۱۰ کیلوگرمی و چای کله مورچه را در کیسه های ۱۰ کیلوگرمی می توانید تهیه کنید.

نکته ای که لازم به ذکر است این که این دو مدل چای سیاه به دلیل وارداتی بودنشان ممکن است در برندهای مختلف و حتی بعضی مواقع از به گوش ما عجیب و غریب در بازار پیدا کنید.

بعنوان مثال چای سیلان شکسته امروز نامش دوپهلوان است فردا برندی دیگر ولی نکته مهم برای یک کسب و کار یکی بودن کیفیت چای داخل کارتن است.پس زیاد به اسامی برندها توجه نداشته باشید.

محل دیگری که میتوانیم از آنجا چای خوب بخریم سه راه قزوینی های بازار آهنگران و بازار حضرتی شمالی از بعد از کوچه سیگار فروش ها تا بازار چهل تن است اما معمولا به دلیل قیمت بالاتر و تنوع برند کمتر این دو مکان به کسب و کارها توصیه نمی شود.

  • چای سبز: اگر چای سبز خیلی مرغوب و با کیفیت مورد نیاز شما در کافی شاپ است میتوانید مستقیما از شمال کشور و علی الخصوص شهرهای فومن و لاهیجان تهیه کنید.

البته که این راه ممکن است برای کسب و کارهای غیربومی استانهای شمالی به دلیل کرایه حملی که به آن می خورد راه پر هزینه ای به نظر برسد.

چای سبز خوب را می توانید از بازار حضرتی که در قسمت اول نیز به آن اشاره شد خرید کنید.

یک راه دیگر برای خرید چای خوب مراجعه به شرکت های پخش است که میتوانید ابتدا از آنها نمونه چای را بگیرید و بعد از تست در صورت خوب بودن چای از آنها خرید را انجام دهید.

در همین راستا میتوانید به عنوان یک گزینه با کافه دلیوری هم جهت استعلام قیمت و دریافت نمونه چای با شماره تلفن

۳۱ ۲۱ ۲۳۶- ۰۹۲۱ تماس بگیرید.

 

 

همچنین برای مقایسه قیمت ها یا خرید از برندهای مختلف از اینجا به سایت دیجی کالا سر بزنید.

 

 

 

در قسمت دوم از دید مصرف کنندگان این سوال که از کجا چای خوب بخریم را بررسی می کنیم:

 

 

 

 

  • چای سیاه: حوالی میدان اعدام (محمدیه) بازار تک فروشی چای و سایر حبوبات قرار دارد که احتمالا میتوانید با قیمت کمتری نسبت به سوپر مارکت ها چای سیاه (انواع چای سیاه پرمصرف بالاتر نام برده شد) بخرید.

همچنین با مراجعه به خیابان انبار نفت تهران حدفاصل خیابان هلال احمر (گمرک) تا میدان بهداری (میدان منتهی به راه آهن تهران) میتوانید به مقدار مصرفتان با قیمت تقربا مناسبی چای سیاه خوب تهیه کنید.

  • چای سبز: برای خرید چای سبز اگر تمایل دارید خودتان به صورت فیزیکی چای سبز خوب بخرید به بازار حضرتی شمالی حدفاصل مولوی تا چهل تن مراجعه کنید تا انواع گوناگون چای سبز را پیش چشم خود مشاهده کنید.

 

 

اگر می خواهید خریدی کم هزینه و راحت داشته باشید می توانید با کلیک در اینجا به سایت دیجی کالا بروید و به سادگی چای مورد نظر خود را انتخاب و خرید نمایید.

 

 

 

تا اینجا به جواب سوال از کجا چای خوب بخریم را از دید مصرف کننده و صاحبان کسب و کار در مورد دو نوع چای پرمصرف در ایران (چای سیاه و چای سبز) اشاره کردیم.

حال به سه نوع چای دیگر یعنی چای اولانگ، چای سفید و چای پوئِر خواهیم پرداخت.

به دلیل اینکه این سه مدل چای کمتر در ایران شناخته شده اند برای تهیه آنها از بازار های سنتی ممکن است به مشکل برخورد کنید.

اگر به هایپرمارکت ها یا سوپرمارکت های بزرگ سر بزنید احتمال اینکه بتوانید مدل های چای اشاره شده را پیدا کنید بیشتر است.

اگر هم میخواهید خیلی راحت بصورت آنلاین آنها را تهیه کنید به وبسایت های معرفی شده در مقاله خرید انواع چای سر بزنید.

راهنمای خرید انواع چای در ایران
راهنمای کاربردی تشخیص چای خوب هنگام خرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
بستن

سبد خرید

بستن

لیست علاقه مندی ها

به تازگی بازدید شده

بستن

از اینکه شما را اینجا میبینم خیلی خوشحالم !

رمز عبور به آدرس ایمیل شما ارسال می شود.

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در ما شرح داده شده استفاده می شود سیاست حفظ حریم خصوصی.

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟

بستن

دسته‌بندی‌ها